آمیکو یدک 1103 آخوندی

آسنا فورد F150 ایرانی

آسنا فورد F150 ایرانی

آسنا فورد F150 ایرانی

آسنا فورد F150 ایرانی

 

فورد F-150 شناخته‌شده‌ترین خودروی آمریکایی است. بی‌شک اهمیت این خودرو در تاریخ فورد به اندازه مدل T می‌باشد. سری F فورد بیش از ۴۰ سال است که عنوان پرفروش‌ترین پیکاپ آمریکا را یدک می‌کشد. همچنین پیکاپ محبوب فورد بخش اعظمی از فروش سالانه خودروها در این کشور را به خود اختصاص داده و مدل‌های سدان، هاچبک و کراس اوور را کنار زده است.

زمانی که اولین بار فورد F-1 معرفی شد، تمامی ۱۶ کارخانه‌ی این برند در آمریکا اقدام به تولیدش کردند. تا سال ۱۹۵۶، پیکاپ ها تخصصی‌تر شده و فورد تولید آن را به سایت‌های خاصی محدود کرد. در اواخر دهه ۷۰ میلادی بود که فورد کارخانه‌های خود را برای تولید پیکاپ ها یا سواری‌ها جدا کرد. هم‌اکنون تمامی پیکاپ های فورد از جمله مدل‌های صادراتی در تأسیسات کانزاس سیتی میسوری و دیربورن میشیگان تولید می‌شوند.

آسنا فورد F150 ایرانی

خودروی فورد F-150 نخستین بار در سال 1948 به بازار عرضه شد. فورد F-150 از نظر جذابیت تجاری با فورد فیستا در اروپا برابری می‌کند. طراحی آن موتور جلو، توزیع نیروی پیشران و خودرو چهار چرخ محرک بوده است. منظور از سامانه چهار چرخ محرک اتومبیلی است که قابلیت گشتاوری نیروی محرکه تولید شده موتور را بر روی چهار چرخ را به طور همزمان دارد.

نیرو، توانایی و راندمان F-150 جدید در اثر استفاده از مواد پیشرفته به میزان قابل توجهی بهبود یافته‌است.

در نتیجه قابلیت‌های آن ارتقا یافته و سواری و بکسل بهتری ارائه می‌کند. همچنین بدنه آن در برابر خوردگی مقاوم‌تر شده‌است.

 

از مدت‌ها پیش سرسختی F-150 شهره خاص و عام بوده، اما حالا هوشمندی آن هم زبانزد همه خواهد شد.

به گفته مدیر عامل کمپانی، F-150 تعریف آن‌ها از تراک‌های آینده فورد است و برنامه‌های کمپانی را برای ساخت تراک‌هایی با کیفیت برتر، مصرف سوخت بهینه، امنیت بالا، طراحی هوشمند و ارزش بالا در برابر هزینه نشان می‌دهد. F-150 جزئی از تراک‌های سری F فورد است. این سری برای ۳۷ سال متوالی پرفروش‌ترین تراک آمریکا و ۳۲ سال پرفروش‌ترین خودروی این شرکت بوده‌است.

آسنا آمیکو

پیکاپ آمیکو آسنا با نام اصلی Huanghai DD1032K که توسط شرکت آمیکو در نسخه های تک کابین موسوم به آراز و دو کابین موسوم به آسنا عرضه می شود، تلاشی از این شرکت جهت پر کردن خلا بازار در بحث خودروهای تجاری 4×4 محسوب می شود. شرکت آمیکو پیش از این نیز تجربه فعالیت در بحث خودروهای سنگین و نیمه سنگین را داشته است و پیکاپ آمیکو آسنا اولین تجربه این شرکت برای حضور در بازار خودروهای غیرسنگین است.

حداکثر سرعت

130 km/h

مصرف سوخت

10.7 liter/100km

حجم موتور

2378 cc

آمیکو آسنا

طراحی پیکاپ آمیکو آسنا فورد سری f

شاید بتوان پیکاپ آمیکو آسنا را یک کپی قابل قبول از فورد سری F نسل قبل حساب کرد.

و با توجه به اینکه چینی ‌ها در کپی کاری شهرت دارند، نتیجه کار نسبتا خوب درآمده و جسارت و قدرت را می ‌توان در ظاهر آمیکو آسنا به خوبی مشاهده کرد.

نکته مهم قابل ذکر این است که خودروی آمیکو آسنا به طور 100 درصدی یک خودروی پیکاپ تولید داخل نیست و در واقع همان خودروی Huanghai کشور چین است که آمیکو با خرید پلتفرم و تغییراتی که روی آن در خط تولید ایجاد کرده است، توانسته آن را با نام آمیکو به بازار عرضه کرده کند.

در واقع شاسی، تعلیق و کابین آمیکو آسنا فورد F150 مدل 2008 است.

اما هر آنچه باشد، چهره ساده و البته درشت و پسرانه آن باعث شده تا سوژه خوبی برای تیونرها و آفرودرها باشد; و این روزها نسخه های اصلاح شده این پیکاپ بیش از نمونه های استاندارد آن در جاده ها دیده می شود که جذابیت بیشتری هم دارند. طول خیلی زیاد 5.5 متری خودرو هم باعث شده تا زاویه شکست نامناسبی داشته باشد; و در چنین شرایطی امکان گیر کردن کف خودرو هنگام عبور از تپه‌ ها، موانع و بلندی ‌ها وجود داشته باشد. با این حال طول زیاد آمیکو آسنا می تواند برای استفاده های سازمانی بسیار کاربردی باشد.

 

 

 

‫5/5 ‫(2 نظر)
0